Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Clioweb, le blog
25 août 2012

Collusion, Tracking the trackers

 

- Qui veut vos données personnelles ? - Le Monde 25.08.2012
La société californienne Mozilla a créé Collusion, une application permettant de suivre, sous la forme d'un graphique animé, la façon dont les marchands du Web traquent les internautes
http://www.lemonde.fr/sciences/article/2012/08/23/qui-veut-vos-donnees-personnelles_1749130_1650684.html

« Bien sûr, si vous ne souhaitez plus être fiché, vous pouvez paramétrer votre navigateur pour bloquer les cookies, mais vous ne pourrez plus utiliser les sites interactifs et vous serez toujours pisté grâce à votre numéro IP.
Par ailleurs, les régies publicitaires ont inventé le supercookie, qui va se loger subrepticement dans un recoin caché du navigateur et résiste aux tentatives d'effacement - à moins d'utiliser un logiciel spécial. D'autres modules à installer sur le navigateur Firefox, tel Ghostery, permettent de limiter le traçage de la navigation en ligne, mais ils ne sont pas parfaits et peuvent même rendre inaccessibles certains sites ».


- Gary Kovacs, Mozilla :  Tracking the trackers – TED 2012
http://www.ted.com/talks/gary_kovacs_tracking_the_trackers.html

« As you surf the Web, information is being collected about you. Web tracking is not 100% evil - personal data can make your browsing more efficient; cookies can help your favorite websites stay in business. But, says Gary Kovacs, it's your right to know what data is being collected about you and how it affects your online life. He unveils a Firefox add-on to do just that ».



- Mozilla’s Collusion plug-in aims to expose online tracking - Digitaltrends 29.02.2012
http://www.digitaltrends.com/computing/mozillas-collusion-plug-in-aims-to-expose-online-tracking/

«  At a basic level, Collusion is a visualization tool that enables users to see the relationships between sites the visit and the advertising, marketing, and analytic services that, in turn, may be used by those sites. For instance, Collusion may show that a user visiting a popular Web site also picks up cookies for third parties engages in behavioral tracking. When the user visits another site, they may discover that new site also refers to some of the same third parties, giving those companies a birds-eye view of online activity. Collusion currently taps into information from privacychoice.org to explicitly identify sites that engage in behavioral tracking »

collusion

source : http://www.digitaltrends.com/

Publicité
Publicité
Commentaires
Clioweb, le blog
Publicité
Archives
Publicité